სოციალური პროექტიო " ჯანსაღი კვება ჯამრთელობაა" გეგმა
სოციალური პროექტის გეგა
სოციალური პროექტის ხელმძღვანელი: პედაგოგი-ნათელა შაინიძე,
რაიონი:წალკის რაიონი სოფელი ავრანლო
სკოლა:სსიპ-წალკის მუნიციპალიტეტის , სოფელ ავრანლოს საჯარო
სკოლა
თემის დასახელება: „ჯანსაღი კვება ჯანმრთელობაა“
კლასი: მე -4
განხორციელების დროის ჩარჩო :10 დღე
05-ივნისიდან 14 .06. 2019 წელი
აზროვნების ზედა დონის უნარები: თანამშრომლობა, დაგეგმვა, ორგანიზება , კვლევა, კრიტიკული და შემოქმედებითი
აზროვნება.
პრობლემა/პროექტის აქტუალურობაა.
ჯანსაღი საკვები აუცილებლელია ორგანიზმისათვის, რათა ვიყოთ ჯანმრთელები, აქტიურები და ლამაზები. საკუთარ ჯანმრთელობაზე ზრუნვა ხომ ადამიანისათვის ყველაზე მთავარია.
საკვები აუცილებელია მივიღოთ ნატურალური მაგალითად ბოსტნეული, ხილი, რძე, ხილის წვენები და ა.შ არა სასარგებლო საკვები აჩენს სხვადასხვა დავადებებს მაგალითად, როგორიცაა კონსერვი, ძეხვი და ა.შ.
განსაკუთრებით ბავშვებისთვის აუცილებელია ჯანსაღი კვება ნატურალური პროდუქტით, რადგან ისინი საჭიროებენ ყველაზე დიდ მოფრთხილებას და ზრუნვას. პატარები საჭირო ვიტამინებს სწორედ საკვებით ღებულობენ და მათი განვითარება, ორგანიზმის სიჯანსაღე სწორედ ამაზეა დამოკიდებული.ბავშვების საყვარელი საკვებია, ჩხირები, ჰამბურგერი, ჩიფსები და ა.შ. უფროსებიც ხშირად ,,ანებივრებენ” პატარებს ასეთი საკვებით და ეს ნამდვილად არ უწყობს მათ ჯამრთელობას ხელს. ბევრ განვითარებულ ქვეყანაში აკრძალულია ასეთი საკვების მიცემა არასრულწლოვნებისთვის.
არაერთი შემთხვევა ყოფილა, რომ ამ საკვებებით მოწამლულან ადამიანები. ძალიან ბევრი ახალგაზრდა იკვებება ასეთი მეთოდით. ისინი ვერ ხვდებიან თუ რა ზიანს აყენებენ საკუთარ თავს.
არაერთი შემთხვევა ყოფილა, რომ ამ საკვებებით მოწამლულან ადამიანები. ძალიან ბევრი ახალგაზრდა იკვებება ასეთი მეთოდით. ისინი ვერ ხვდებიან თუ რა ზიანს აყენებენ საკუთარ თავს.
მრავალი კვლევები აჩვენებს, რომ არაჯანსაღი საკვები, უარყოფი გავლენას
ახდენს ტვინზე, იმუნურ სისტემაზე, გულსისხლძარღვთა სისტემაზე, არღვევს სხვადასხვა
ორგანოების ნორმალურ მუშაობას, იწვევს წონაში მატებას და სხვადასხვა დავადებებს.
როგორც აღმოჩნდა ,ბავშვების უმრავლესობას უყვარს სწრაფი კვების ობიექტებში სიარული.საუზმეს არ მიირთმევენ.მშობლები ცდილობენ, რომ მათმა შვილებმა იკვებონ სწორად და სასარგებლო პროდუქტებით,თუმცა ვერ ახერხებენ შვილებს აარიდონ ტკბილეულის,გაზიანი სასმელებისა და ჯანმრთელობისთის არარეკომენდებული პროდუქტის მიღება .
ბუნების გაკვეთილზე გავმართეთ დისკუსია . ვუჩვენე კვების პირამიდა,.ბავშვებმა დაინახეს თუ რომელი პროდუქტის მიღებაა მათი ჯანმრთელობისთვის აუცილებელი.ვისაუბრეთ ხილისა და ბოსტნეულის უპირატესობაზე.ასევე საუზმის აუცილებლობაზე. გავაკეე ხილის და ბოსტნეულის პრეზენტაცია,
გთავაზობთ აღნიშნული პრეზენტაციის მასალებს:
პროექტის გაგრძელება იყო შეხვედრა უბნის ექიმთან, რომელმაც ბავშვების მიერ დასმულ ყველა კითხვას ჯანსაღი კვების შესახებ, ამომწურავად უპასუხა.
მიზანი:
მოსწავლეებს
დავეხმაროთ ჯანსაღი კვების უპირატესობების გააზრებაში, შევაჩვიოთ თავიდანვე იმას რომ სწორი კვება ჯანმრთელობის
საწინდარია.მოსწავლეების ინფორმირება საკვებში შემავალი სასარგებლო ნივთიერებების
ორგანიზმზე დადებითი ზემოქმედების შესახებ.
პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა შემოქმედებითი
საპრეზენტაციო, თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების უნარების
განვითარებას.
პროექტის მდგრადობა:
პროექტი მდგრადია რადგან იგი არსებობს და
არსებობას გააგრძელებს დამთავრების
შემდეგაც. ჯანსაღი კვება
აქტუალური თემაა, როგორც მთელ მსოფლიოში ისე საქართველოში . სწრაფი კვების ობიექტებმა მოიცვა
საქართველო.
საზოგადოების ვალია გარკვეული ღონისძიებები
განახორციელოს სწორ კვებასთან დაკავშირებით.
თემის შინაარსი :
პროექტის საწყის ეტაპზე ვიკრიბებით და ვქმნით ჯგუფებს. შემდეგ
ვაწყობთ დოკუმენტური ფილმის ერთობლივ ჩვენებას ვმართავთ დისკუსიას.პროექტის
მუშაობის პროცესში მოსწავლეები დაყოფილი არიან ორ ჯგუფად,რომლებიც აწარმოებენ
გამოკითხვას .
მოსწავლეები
მოიძიებენ ინფორმაციას, ახარისხებენ, ალაგებენ შინაარსობრივად, ატარებენ ქუჩის გამოკითხვას, ადგენენ არა ჯანსაღი
საკვების მიერ გამოწვეულ სხვადასხვა
ინფექციურ დავადებებს სტატისტიკას.ახდენენ მოგროვილი მასალი სთავმოყრას.ამზადებენ ბოლოს აწყობენ დასრულებული პროექტის პრეზენტაციას კლასში.
პროექტის განხორციელების შესაძლო ხარვეზები:
Ø ინტერვიუერის მხრიდან უარი.
Ø ქუჩის გამოკითხვის ჩასატარებლად დაგეგმილ დღეს წვიმიანი ამინდი.
Ø ტექნოლოგიური პრობლემა.( ოჯახში ინტერნეტის პრობლემა ან ელექტრო ენერგიის გამორთვა)
მოსალოდნელი
შედეგი:
ვურჩევდი ადამიანებს, ძირითადად კი მშობლებს
კვებონ შვილები სწორად თუ უნდათ ჯანმრთელები გაიზარდონ.მერწმუნეთ ეს აუცილებელია
დღევანდელ დროში, რადგან საკმაოდ ბევრი და არასასარგებლო საკვებითაა დღევანდელი
ბაზარი
სავსე.
პროექტისთვის
საჭირო ძირითადი რესურსები:კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი, , ფლიფჩარტის ქაღალდები, მარკერები,
ფოტოაპარატი.
პროექტის მსვლელობა:
Ø ჯგუფების შექმნა და საქმიანობის გადანაწილება:05—06—06
2019 წელი
Ø აქტივობების დაგეგმვა: 07-08
06 - .2019
Ø ფილმის ჩვენება: 11-06- .2019
Ø უბნის ექიმის მოწვევა 12-06
2019 წელი
Ø ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტ სივრცეში , მოძიებული ინფორმაციის შენახვა , დახარისხება , დამუშავება ელექტრონულ ფორმატში: ერთი კვირა
Ø პროექტის შეჯამება:13-06 2019 წელი
Ø პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა 14-06 2019 წელი
სპეციალური საჭიროებები :
Ø მივცემ დამატებით დროს კვლევის ჩასატარებლად.
Ø მივცემ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ.
Ø მოსწავლეებს ჯგუფებად დავყოფ მათი საჭიროებებისა და უნარების მიხედვით
Ø მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები.
Ø ვთხოვ მოსწავლეებს შეასრულონ ლიდერის როლი
ჯგუფებში.
Ø ნებას დავრთავ მოსწავლეებს, შემომთავაზონ თავიანთი ალტერნატიული დავალებები,
რომლებიც ჩემს მიერ მიცემული დავალებების ეკვივალენტურია.
Ø მივცემ მოსწავლეებს საშუალებას , რომ პროექტის განმავლობაში სირთულის დონე თავიდან აირჩიონ.
Ø შეფასება:მოსწავლეების
შეფასების ფორმა განმავითარებელი კომენტარებია. შეფასდნენ პროექტის სამივე ეტაპზე:
1. შეფასდა
მათი ინტერესები და წინარე ცოდნა
2. თანამშრომლობის
უნარი, ინფორმაციის მოძიების და დახარისხების უნარი
3. პრეზენტაციაზე
შეფასდა მათი საპრეზენტაციო უნარები და შემოქმედებითი უნარები
ხოლო
საბოლოო შეფასება მოხდება კათედრის მიერ.
დასკვნა:
შემიძლია ვთქვა, რომ ამ პროექტის შემდეგ ბავშვებს აღარ გაუჭირდება, თუ როგორ უპასუხონ კითხვებს: რა მნიშვნელობა აქვს ჟანსაღ საკვებს ადამიანის ჯანმრთელობისათვის , და
ამასთან, როგორ ზიანს აყენებს არა ჯანსაღი
საკვები ადამიანის ორგანიზმს ,
რის გაკეთება შეუძლიათ მათ ამ პრობლემის გადასაჭრელად და როგორ უნდა მოიქცნენ
ამისათვის. გააკეთეს პროექტის ანალიზი და გამოიტანეს შესაბამისი
დასკვნები.
ჯგუფურიმუშაობის თვითშეფასება
1. როგორიშთაბეჭდილებადაგრჩა, გასწავლათუარარამეამპროექტზემუშაობამ?
ა) ბევრირამმასწავლა;
ბ) მასწავლა;
გ) ახალითითქმისარაფერიმისწავლია;
დ) ახალიარაფერიმისწავლია.
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისა სჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?
ა) ბევრად უკეთესი გახდა;
ბ) უკეთესი გახდა;
ბ) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
დ) გაუარესდა;
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
ა) სავსებით ნათელი იყო;
ბ) ძირითადად ნათელი იყო;
გ) არც ისე ნათელი იყო;
დ) სრულიად გაურკვეველი იყო.
4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".
ა) სავსებით ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრვე თანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
დიახ არა ნაწილობრივ
|
რეკომენდაცია
|
მითითებული გეგმის მიიხედვით
წარმოადგენს პრეზენტაციას
|
|
ყურადღებას ამახვილებს
მთავარ
საკითხებზე
|
|
იყენებს არავერბალური
კომუნიკაციის ელემენტებს
|
|
საუბრობს თავისუფლად გარკვევით
|
|
იყენებს
შესაბამის თვალსაჩინოებას
|
|
პასუხობს თემის ირგვლივ
დასმულ
შეკითხვებს
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
დიახ არა ნაწილობრივ
|
რეკომენდაცია
|
აქტიურად მონაწილეობს
დისკუსიაში იცავს მის , წესებს
|
|
სწორად თემის
შესაბამისად
სვამს
კითხვებს
|
|
დასმულ კითხვაზე სვამს
გააზრებულ,
დასაბუთებულ პასუხს
|
|
Comments
Post a Comment