2018 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის ბუნებისმეტყველების წრის სამოქმედო გეგმა


სსიპ - წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ ავრანლოს საჯარო სკოლის

 დაწყებით კლასებში ბუნებისმეტყველების  წრის  სამუშაო
გეგმა

სსიპ - წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ  ავრანლოს საჯარო სკოლის ბაზაზე მიმდინარე წლის ოქტომბრიდან  მე-4 კლასის მოსწავლეებისათვის საგნობრივი წრე ბუნებისმეტყველებაში „ადამიანი და ბუნება“ . მუშაობის ხანგრძლიობა 1-სთ, წრეში გაერთიანებული არიან მე-4 კლასის მოსწავლეები.
წრე  შეეცდება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების  სამინისტროს  ძირითადი მიზნების შესაბამისად  განახორციელოს  თავისი საქმიანობა, უზრუნველყოს უსაფრთხო  და პოზიტიური გარემო.
 წრე იმუშავებს პირველი სემესტრის ოქტომბრიდან   კვირაში ერთი დღე -ოთხშაბათი. მუშაუბის ხანგრძლიობა 45 წთ.
მიზანი: საგაკვეთილო ცოდნის გაღრმავება ესგ შესაბამისად, ფოკუსირებული სწავლება, მოსწავლეთა შემოქმედებითი ცოდნის წარმოჩენა.გაუჩნდეთ ინტერესი გარემომცველი სამყაროს კვლევის, სიახლეთა აღმოჩენის და შემეცნების მიმართ, გამოუმუშავდეთ პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის,საზოგადოებისა და საარსებო
გარემოს მიმართ, განუვითარდეთ დაკვირვებისა და ესთეტიკური აღქმის უნარები. გააცნობიერონ ჯანსაღი და უსაფრთხო წესების დაცვის აუცილებლობა. მოსწავლეებში გაზარდოს  ბუნებრივი მოვლენებისადმი ინტერესი,დახვეწოს მათი საბუნებისმეტყველო გემოვნება და კარგ   ბუნების ქომაგად ჩამოაყალიბოს ისინი. იზრუნონ გარემოზე და არ მიაყენონ ზიანი მას. ჩამოუყალიბო მოსწავლეებს ჯანსაღი ცხოვრების წესი.განუვითაროს ბავშვებს კრიტიკული აზროვნება და სოციალური უნარი.
კრიტიკულად მოაზროვნე საზოგადოება აუცილებელი პირობაა დემოკრატიული სახელმწიფოს მშენებლობისთვის.ხოლო სოციალური უნარების განვითარება უწყობს ხელს ბავშვებს თანატოლებთან ურთიერთობას. ბავშვები სწავლობენ ჯგუფში მუშაობას, თანამშრომლობას,ურთიერთობასა და კომფლიქტების მოგვარებას უმცროს სასკოლო ასაკში ბავშვებში სწავლისადმი მოტივაციის ამაღლების მიზნით მნიშვნელოვანი როლი შეიძლება შეასრულოს სასწავლო თამაშებმა. .სასწავლო თამააშები ხელს უწყობს სასწავლო პროცესის გააქტიურებას, უვითარებს ბავშვებს  დაკვირვების უნარს, მეხსიეებას.ისინი შეიძლება გამოყენებული იქნას, როგორც ადრე შეძენილი ცოდნის შემოწმებისა და განმტკიცების მიზნით ისე მისი გაფართოებისა და გაღრმავებისათვის.
აგრეთვე წრის მიზანია განუვითაროს მოზარდს  ძირითადი საკომუნიკაციო  უნარები:
 კვლევის ჩატარება.ინფორმაციის მოძიება, კითხვა,  მოსმენა, საუბარი.



                              წრის  წევრთა სია


მოსწავლის  სახელი  გვარი
კლასი


1
ანთაძე აჩიკო
IV


2
ანთაძე თამთა
IV


3
ბოლქვაძე მანუჩარ
IV


4
დავითაძე ლევან
IV


5
ვაშაყმაძე დიანა
IV


6
ხოზრევანიძე მარიამ
IV


7
ხუციშვილი ნინო
IV


თემის დასახელება
მიზანი
შედეგი
ჩატარე
ბის დრო       ნა
შენიშვ

1









2
















3








4






5










6













7











8






9







10







11







12









13












































წყალი და მისი თვისებები








წყლის სამი მდგომარეობა
















წყლის ბრუნვა








წყლის მნიშვნელობა






კვლევის ჩატარება: როგორ ვხარჯავთ წყალს









ორგანიზმის ძირითადი ჯგუფები
რა არის დაჯგუფება?











 ბაქტერიები











სოკოები






მცენარეები







წიწვოვანი და ყვავილოვა ნი მცენარეები






უხერხემლო  ცხოველები







ხერხემლიანების ჩონჩხის მნიშვნელობა




.



ხერხემლიანი ცხოველები









































მოსწავლემ უნდა შეძლ ოს ამოიცნოს,დაასახელ ოს და აღწეროს წყლის სხვადასხვა  სახით არსე ბობს მაგალითები ბუნე ბრივ გარემოში, ილუსტ რაციებზე ან სხვა თვალს აჩინოებზე


მოსწავლემ შეძლოს მსჯე ლობა წყლის აგრეგატუ ლი მდგომარეობის კავ შირზე გარემოში მიმდი ნარე მოვლენებთან( წვი მა, თოვლი, სეტყვა,წყალ სატევებში წყლის გაყინ ვა).









მოსწავლემ სქემატურად გამოსახოს ან შექმნას ბუ ნებაში წყლის ბრუნვის მოდელი, იმსჯელოს წყ ლის სხვადასხვა აგრეგა ტული მდგომარეობისა და ბრუნვის მნიშვნელო ბაზე.

მოსწავლემ იმსჯელოს წყ ალსა და წყლის ბრუნვის მნიშვნელობაზე და მის კავშირზე გარემოში მიმდინარე მოვლენებთ ან

.მოსწავლე ატარებს კვ ლევას იმასთან დაკავში რებით  თუ მთელი დღ ის განმავლობაში სხვადასხვა საქმიანობა ზე რა რაოდენობის წყა ლს ვხარჯავთ .იძიებს დამატებითი მასალას წყ ლის  გამოყენების შესახებ.

მოსწავლე შელებს დაკვირვების შედეგად სხ ეულების მსგავსი ნიშან-თვისებების საფუძველზე გამორჩევა და მათი დაჯგუფება სხვადასხვა  მარტივი სქემის საშუალ-ებით






მოსწავლე შეძლებს დაახა სიათოს ბაქტერიები, დაა ჯგუფოს ისინი ფორმის თავისებურებების მიხედ ვით, იმსჯელოს მათი გამ რავლებისთვის საჭირო პირობებზე.





მოსწავლე ამოიცნობს,სოკ ოების ჯგუფის ტიპიურ წარმომადგენლებს, ზოგიეთი თვსლსაჩინო ნიშნის მიხედვით


მოსწავლე მსჯელობს მცენარეთა გამრავლების  თავისებურებებზე.





მოსწავლე ადგენს და მსჯ ელობს წიწვოვან და ყვავი ლოვან მცენარეებს შორის მსგავსება-განსხვავებაზე: აჯგუფებს მათ თვალსაჩი
ნო ნიშნების მიხედვით.

მოსწავლე განასხვავებს უხერხემლო ცხოველებს გარეგნული ნიშნების საფ უძველზე. აჯგუფებს ზოგ იერთ უხერხემლოს მსგავ სი განსხვავებული ნიშნე ბის საფუძველზე.

მოსწავლე შეძლებს ცხოევ ელთა ცალკეული ჯგუფ ის ამოცნობას,ზოგიერთი თვალსაჩინო ნიშნის მიხე დვით.შეძლებს ჩონჩხის მნიშვნელობის განსაზღვ რას ხერხემლიანი ვხოვე ლებისათვის

მოსწავლე შეძლებს შედარებასა და დახას იათებას აგებულების, საარსებო გარემოსა  და გა მრავლების მიხედვით.































მოსწავლე ამოიცნობს და ასახელებს ბუნებრ ივ გარემოში ან/დაილ უსტრაციებზე წყლის სხვადასხვა სახით( სითხის,  ყინულის, ორ თქლის) არსებობის მაგალითებს.


მოსწავლე მსჯელობს ბუნებაში წყლის სხვა დასხვა აგრეგატული მდგომარეობის მნიშვნ ელობაზე.
ბუნებაში წვიმისა და თოვლის წარმოშობას აკავშირებს წყლის აგრ ეგატული მდგომარეო ბის ცვლილებასთან (მაგ. ყინული გათბობი სას წყლად იქვცევა, წყ ლის ორთქლი გაცივებ ისას თხევადდებსა, წყ ალი კი იყინება.


მვჯელობს ბუნებაში წყლის სხვადასხვა აგრეგატული მდგომა რეობის მნიშვნელობა ზე.სქემატურად გამოს ახავს ან და ქმნის ბუნე ბაში წყლის ბრუნვის მოდელს.

მოსწავლე მსჯელობს წყლის აგრეგატული მდგომარეობის ცვლი ლებების კავშირზე გა რემოში მიმდინარე მო ვლენებთან.

მოსწავლეე შეძლებს კვლევის ჩატარებასა და ინფორმაციის მოძ იებას წყლის
გამოყენების შესახებ.






მოსწავლე  სვამს შესაბ ამის კითხვებს და იყენ ებს კვლევის სხვადასხ ვა ხერხს მათზე პასუხ ის მისაღებად.
ადარებს და აჯგუფებს კვლევის შედეგად მიღ ებულ მონაცემებს ადა რებს ერთმანეთს საკუ თარ  და თანაკლასელ თა დაკვირვების შედეგებს


ატარებს მარტივ კვლე ვით/პრაქტიკულ სამუ შაოს უსაფრთხოების წესების დაცვით ადარ ებს და აჯგუფებს კვლე ვის შედეგად მიღებ ულ მონაცემებს. აანალიზებს  მათ და გამოსახავს პიქტოგრა მის ცხრილის მარტივი სქემის საშუალებით.

მოსწავლე შეძლებს სოკოების ჯგუფებს შორის განსხვავებისა დამსგავსების დადგენას.


მოსწავლე განასხვავე ბს წიწვოვანი და ყვავი ლოვანი მცენარეებს აგებულებისა და გამრა ვლების თავისებურებე ბის მიხედვით


მოსწავლე ადებს და აჯ გუფებს მცენარეებს აგე
ბულების მიხედვით.





მოსწავლე შეძლებს და განასხვავებს ორგანიზ მების ცალკეულ ჯგუფ ებს აგებულებისა და გამრავლების თავისებ ურებების მიხედვით.


მოსწავლე შეძლებს მარტივი საბუნებისმე ტყველო ტერმინების გამოყენებით ჩამოაყა ლიბებს კითხვებზე პასუხებს საკუთარი  დაკვირვებისა და მოსაზრებების საფუძვ ელზე.

მოსწავლე იყენებს სხვა დასხვა საშუალებას კვ ლევის შედეგების აღრ იცხვა-ორგანიზებისათ ვის.
ადარებს და აჯგუფებს ცხოველებს აგებულებ ის საარსებო გარემოსა და გამრავლების თავისებურებების მიხ ედვით.































2-X-2018










9-X2018













16-X-2018





23–X-2018







30--X-2018













6--XI-2018










13--XI-2018






20 -XI-2018




27-XI-2018








4-XII-2018







11-XII-2018





18—XII-2018






25-XII-2018














Comments

Popular Posts