ქართული ენის წრის გეგმა
წალკისმუნიციპალიტეტისსოფ. ავრანლოსსაჯაროსკოლის
დაწყებით კლასებში ქართული ენისა და ლიტერატურის
წრის სამუშაო
გ ე გ მა
სკოლის
ქართული ენისა და ლიტერატურის წრეში ერთიანდებიან
ინტერესის მქონე-III-IV კლასის მოსწავლეები.
წრე შეეცდება
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ძირითადი მიზნების შესაბამისად განახორციელოს
თავისი საქმიანობა, უზრუნველყოს უსაფრთხო
და პოზიტიური გარემო.
წრის მიზანია მოსწავლეებში გაზარდოს წიგნისადმი ინტერესი,დახვეწოს
მათი ლიტერატურული გემოვნება და კარგ მკითხველად
ჩამოაყალიბოს ისინი.განუვითაროს ბავშვებს კრიტიკული აზროვნება და სოციალური უნარი
კრიტიკულად მოაზროვნე საზოგადოება აუცილებელი პირობაა
დემოკრატიული სახელმწიფოს მშენებლობისთვის.ხოლო სოციალური უნარების განვითარება უწყობს
ხელს ბავშვებს თანატოლებთან ურთიერთობას. ბავშვები სწავლობენ ჯგუფში მუშაობას, თანამშრომლობას,ურთიერთობასა
და კომფლიქტების მოგვარებას.
ამასთან ერთად წრეში შევიტან სახალისო შეკითხვებს,რომლის
მიზანია გაუღვივოს ბავშვებს ცოდნის შეძენის სურვილი. შესაძლებლობა მისცეს მას დამოუკიდებლად
შეა მოწმოს თავისი ცოდნა. ხელი შეუწყოს მისი ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას, სწორი
მეტყველების პრაქტიკული უნარ-ჩვევების დაუფლებას.
შეკითხვები შერჩეულია სხვადასხვა სფეროდან: „ დედაენიდან“
„,ლიტერატურიდან“, „ბუნებიდან“ „,ხელოვნებიდან“.ხალისიანი შეკითხვების გამოყენებით
კლასებს შორის მოაწყონ მხიარულთა და საზრიანთა
შეჯიბრება.
საამისოდ მოსწავლეები
კითხულობენ მხატვრულ ლიტერატურას და წრის
შეხვედრაზე საუბრობენ
თავიანთი შთაბეჭდილებების შესახებ .
აგრეთვე წრის
მიზანია
განუვითაროს მოზარდს ძირითადი
საკომუნიკაციო უნარები:წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი.
|
წრის წევრთა
სია
|
||
|
№
|
მოსწავლის სახელი
გვარი
|
კლასი
|
|
1
|
ანთაძე აჩიკო
|
III
|
|
2
|
ანთაძე თამთა
|
III
|
|
3
|
ანთაძე თეა
|
IV
|
|
4
|
ბოლქვაძე მანუჩარ
|
III
|
|
5
|
ბილქვაძე დაჩი
|
IV
|
|
6
|
გელაძე საბა
|
IV
|
|
7
|
დავითაძე ლევან
|
III
|
|
8
|
დოლესოვა მარია
|
III
|
|
9
|
ვაშაყმაძე დიანა
|
III
|
|
10
|
კახაძე ანრი
|
IV
|
|
11
|
კახაძე ლიკა
|
IV
|
|
12
|
ხოზრევანიძე მარიამ
|
III
|
|
13
|
ხუციშვილი ნინო
|
III
|
|
14
|
ჯაყელიძე ბექა
|
IV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№
|
თემის დასახელება
|
მიზანი
|
შედეგი
|
ჩატარე
ბის დრო ნა
|
შენიშვ
|
|
1
|
,რას გვასწავლის ი.გოგებაშვილის ნა წარმოებები“
1 ი.გოგებაშვილის ბიოგრა
ფია.
2 ი გოგებაშვილის შემოქმ
ედებაში მეგობრებთან ურთიერთობაზე დაწერილი
ნაწარმოებების: , „უსუნო ყვავილი“ წაკითხვა
და განხილვა.
3.დედისადმი სიყვარული
ი. გოგებაშვილის შემოქმე დებაში.
4 პრეზენტაცია
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
სიკეთის არსსა და მის
დადებით გამოვლენას საზოგადოებაში
საკუთარი აზრის დასაბუთებას.ლიტერატურული
პერსონაჟების მარტივად
დახასიათება.
|
მოსწავლეები შეძლ
ებენ ი.გოგებაშვილ
ის საბავშვო ნაწარ მოებების
განხილვა
სა და პრეზენტაციას.
|
3-X
10-X
!7-X
24-X
|
|
|
2
|
ოტია იოსელიანის ნაწარ
მოები
1.
„დედისზღაპარი“
2.
„გულაბი მსხალი“ წიგნიდან „უთაუ რი ბიჭის თავგადასავალი“
3.
თავლაფდასხმის ამბავი-ნაწყვეტი „და ჩის ზღაპრებიდან“
4.
საგანგებო სკოლა ინტერნატის
ამბავი „ნაწყუვეტი დაჩის ზღაპრიდან“
|
გაუღრმაოს ბავშვებს დედაშვილური ურთიერთობ ისადმი სიყვარული და ხელი
შეუწყოს ლექსიკუ რი მარაგის გამდიდრებს.ა
ტექსტის კითხვა და ანალიზი
კითხვის სტრატეგიების
დაუფლება,.
|
მოსწავლეები შეძლ
ებენ შეკითხვებზე პასუხის
გაცემით გაიმდიდრონ ლექს
იკური მარაგი
|
31-X
7-XI
14—XI
21--XI
|
|
|
3
|
ი. ჭავჭავაძის ბიოგრაფია
2 . „ცოდნა სინათლეა და უსწავლელობა სიბნელე“
კითხვა და ანალიზი
ლექსი „დამაკვირდი“
3- ლექსი
„ ჩემო კარგო ქვეყანა“ და“ გაზაფხული“
გამომეტყველებითი კით-
ხვა დაანალიზი.
|
ცოდნის გათანაბრება სინათლესთან,
უსწავლელობისა კი სიბნელესთან.
|
მოსწავლეები შეძლ
ებენ ცოდნის გათა
ნაბრებასსინათლესთან
დაუსწავლელობისა კი სიბნელესთან..
|
28-XI
5--XII
12--XII
|
|
|
4
|
ანა ხახუტაშვილის მოთხ
1, „ილიას პირველი ნახვა“
2. „პატარა მხედარი“
3. „გოგი ბოსტანში“
4. „შიოს სიხარული“
|
მოსწავლეებს ჩამოუყალი
ბდებათ სამშობლოსადმი
სიყვარული. დამოუკიდე
ბლად გადმოსცემენ
საკუ
თარ აზრსა
და განუვ
თარდებათ კრიტიკული
აზროვნება.
|
მოსწავლეები შეძლებ
ენ სამშობლოს სიყვარ
ულისადმი ცოდნის გა ღრმავებას
|
19-XII
16--I
23-I
30-I
|
|
|
5
|
ქართული ხალხური ზღაპ
რის „მებადურის შვილის“
კითხვა
2. ზღაპრის გმირების შედარება განსხვავება
3. ზღაპრის ანალიზი
4. პრეზენტაცია
|
ტექსტის კითხვა და ანალ
იზი. აზროვნებისა და
მე ტყველების განვითარება საკუთარი არის დასაბუთ ება.
|
მოსწავლეები შეძლებენ
ტექსტის კითხვასა და ანალიზს.
|
6-II
13-II
20-II
27-II
|
|
|
|\6
|
ი.ევდოშვილის მოთხრობ
1.გულითადი მეგობრები“
2 . „კაკანათი“
„3 „მწყემსი გაგნა „
4
„ჭკვიანი ბასარა“
|
გაეცნონ მოსწავლეებმა
მეგობრობის არსს. და ეცადონ მის შესრულებას. გაუღრმაოს ბავშვებს ბუნებისადმი
სიყვარუ
ლი და ხელი შეუწყოს
ლექსიკური მარაგის გამ
დიდრებასა და. საკუთარი აზრის დასაბუთებას.
|
მოსწავეები შეძლებენ
ბუნებისადმი სიყვარუ
ლის გამოხატვასა და
გაიმდიდრებენ ლექსიკურ
მარაგს.
|
6-III
13-III
20-III
27-III
|
|
|
7
8
|
ა. წერეთეთლის ლექსი
„ქართული ანბანი“
ა------ლ ჩათვლით
მ-------ჰ ჩათვლით
ასობგერებით სიტყვების შედგენა და სიტყვებით წინადადებებისა
|
გამომეტყველებითი კი
თხვის ჩვევის დაუფლება
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
სწავლისა და სამშობლოს
ადმი
სიყვარულის გა ღრმავება
სწრაფი და ლოგიკური აზროვნების განვითარება
|
მოსწავლე შეძლებს ლექსის
მხატვრულად, სწორად სწრაფად კითხვას
შეძლებენ ასობგერებ ით
სიტყვების შედგენასა და შემდეგ წინადადებისა
|
3-IV
10-IV
17-IV
24
|
|
|
8
|
„პოეზიის საღამო
რაფიელ ერისთავის ლექსების მხატვრილად კითხვა
1 „სამშობლო ხევსურისა“
2 „რთველი“
3 „მიპატიჟება სასწავლებ
ელში
4. პრეზენტაცია“
|
გამომეტყველებითი კითხვის
ჩვევის დაუფლ
ება ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება
სწავლისადმი დასამშობ
ლოსადმი სიყვარულის გაღრმავება..
|
მოსწავლე შეძლებს ლექსის
გამომეტყვლე ბით სწორად და სწრა ფად კითხბვას.
|
1-V
8-V
15-V
22-V
|
|
|
9
|
ნ.დუმბაძის ნაწარმოების
„მე ბებია ილიკო და ილარიონოდან“
ნაწყვეტი
ბებია და ზურიკელა
კითხვა
2 მოქმედი გმირების შედარება
3.ექსკურსია ქ. თბილისში
მზიურში
|
ტექსტის კითხვა და ანალიზი.კითხვის
სტრატეგიების დაუფლება.
იუმორისტული დასოცია
ლური უნარების განვითა
რება.
|
მოსწავლეები შეძლებ ენ
წაკითხულის გააზრებას და გადმო
ცემას.
|
29-V
5-VI
12-VI
|
|
|
10
|
ლაშქრობა საკუთარ სოფელში
|
სოციალური უნარების
განვითარება, თანატოლე
ბთან ურთიერთობა და
თანამშრომლობა
|
მოსწავლეები შეძლებ
ენ თანატოლებთან ურ
თიერთობას, თანა
მშრომლობასა და კომფლიქტების
მოგვა
რებას.
|
15-VI
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Comments
Post a Comment