დაწყებითი კლასების კლუბის ,,ბალავარი" დოკუმენტაცია


სსიპ   წალკის მუნიციპალიტეტის , სოფელ ავრანლოს  საჯარო  სკოლის დაწყებითი კლასების მათემატიკის კლუბ    ,,-ბალავარი-‘’ ის
წესდება
1.ზოგადი    დებულებები
1.1.სსიპ  წალკის მუნიციპალიტეტის, სოფ ავრანლოს საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მათემატიკის  კლუბ „ბალავარი“- ის (შემდგომში - კლუბი) დაფუძნებულია „ზოგადი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონის 48-ე მუხლის „ე“ ქვეპუნქტისა და ,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების საჯარო სამართლის იურიდიულ პირებად დაფუძნებისა და საჯარო სკოლის წესდების დამტკიცების შესახებ’’ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2005 წლის 15 სექტემბრის N448 ბრძანებით დამტკიცებული საჯარო სკოლის წესდების მე-10 მუხლის მე-6 პუნქტის „გ“ ქვეპუნქტის საფუძველზე  მოსწავლეთა თვითმმართველობის   წევრთა ინიციატივით.
1.2.კლუბი  დაფუძნებულია   ერთი  სასწავლო წლის ვადით.
1.3.კლუბს  აქვს  სახელწოდება,   ლოგო,  აგრეთვე   შეიძლება   ჰქონდეს  სხვა  რეკვიზიტები.
1.4 კლუბის  იურიდიული  მისამართი:   საქართველო,წალკის მუნიციპალიტეტის სოფ ავრანლოს საჯარო სკოლა 
2.კლუბის  მიზნები  და  ამოცანები
2.1.  მოსწავლეთა  საკუთარი თავის გამოხატვის შესაძლებლობების მიცემა;
2.2. სასკოლო პროგრამების მხარდაჭერა ;
2.3. საგანმანათლებლო ბაზის შექმნა;
2.4. მოსწავლეთა კვლევის, სინთეზის, ანალიზის, დისკუსიის უნარების გამოვლინება და ჩამოყალიბება;
2.5.მიღებული ცოდნის ადაპტირება ყოფა-ცხოვრებაში;
2.6. პრეზენტაციის უნარის ჩამოყალიბება;
2.7. პრობლემის გადაჭრის უნარი გამოვლენა;
2.8.წყვილებში, ჯგუფებსა და ინდივიდუალურად მუშაობის გამოცდილების მიღება-გაზიარება;
2.9.კლუბი უფლებამოსილია   განახორციელოს  ნებისმიერი  საქმიანობა,რომელიც  ემსახურება  კლუბისმიზნებს,ინტერესებს, ორიენტირებულია  შედეგზე   და  არ ეწინააღმდეგება  საქართველოს  კანონმდებლობას;
2.10. სასკოლო კლუბის  ძირითად მიზნებს წარმოადგენს მოსწავლეთათვის კლუბის ფარგლებში წარმოშობილი პრობლემური თუ საინტერესო საკითხების განხილვა. ასევე, სხვადასხვა საგანმანათლებლო აქტივობების ორგანიზება მოსწავლეთა პრაქტიკული და თეორიული უნარების განვითარებისათვის.

3. კლუბში გაწევრიანება და წევრობის შეწყვეტა

3.1. კლუბის  წევრობა  ნებაყოფლობითია;
3.2.კლუბის  წევრი  შეიძლება  გახდეს  ამავე სკოლის დაწყებითი საფეხურის   მოსწავლე, რომელიც იზიარებს  კლუბის   მიზნებს;
3.3.კლუბის წევრობის მსურველმა  უნდა  მიმართოს კლუბს  წერილობით   ამ წესდების დანართი N1 -ით დამტკიცებული ფორმით;
3.4.კლუბის  წევრი  ვალდებულია   მიიღოს მონაწილეობა  კლუბის  საქმიანობაში,დაიცვას  წესდების  მოთხოვნები,  შეასრულოს  დავალებები  და  კლუბის  მიერ მიღებული  გადაწყვეტილებები;
3.5.კლუბის  წევრს  ეკრძალება  იმოქმედოს ორგანიზაციის  სახელითკურატორთან  შეთანხმების  გარეშე;
3.6.კლუბი  პასუხისმგებელია მისი  წევრის  მხოლოდ  იმ საქმიანობაზე,რომელიც  დაკავშირებულია  კლუბის  საქმიანობასთან;
3.7.კლუბის  წევრს  უფლებამოსილება  უწყდება:
ა) პირადი  განცხადების  დაფუძველზე;
ბ)კლუბის  წევრთა ხმათა უმრავლესობის გადაწყვეტილებით,  როდესაც  მისი   საქმიანობა  ეწინააღმდეგება  კლუბის მიზნებს  და  უხეშად  არღვევს აღნიშნული  წესდების  დებულებებს;
გ) მოსწავლის ამორიცხვის, გარიცხვის, სტატუსის შეჩერების შედეგად.

4.კლუბის  მართვა  და გადაწყვეტილებების  მიღების წესი

4.1. კლუბს  შეიძლება  ჰყავდეს  კურატორი  (მასწავლებელი),  რომლის  უფლებამოსილებაა  უხელმძღვანელოს კლუბის  საქმიანობას, ერთპიროვნულად წარადგინოს კლუბი  მესამე  პირებთან, უხელმძღვანელოს  კლუბის  მიერ  განსახორციელებელი პროექტებისა  და  პროგრამების  შემუშავებასა  და  რეალიზაციას,  განაგოს  კლუბის ქონება;
4.2. გადაწყვეტილების მიღებისას ხმის უფლებით სარგებლობენ კლუბის წევრები, რომლებიც გადაწყვეტილებას იღებენ დამსწრეთა უმრავლესობით.

5.კლუბის  მუშაობა

5.1.კლუბი  იკრიბება  საჭიროებიდან გამომდინარე;
5.2.კლუბი  მუშაობს   წინასწარ  შემუშავებული  სამოქმედო  გეგმით;
5.3. კლუბის კურატორი  ინტერნეტსივრცეში  ქმნის  fabcebook ან bsog –ის  გვერდს, სადაც  განთავსდება ინფორმაცია  კლუბის სახელწოდება, კლუბის წესდება, სამოქმედო გეგმა და  ფოტომასალა კლუბის  საქმიანობის  შესახებ;
5.4. ამ წესდების მეორე მუხლით გათვალისწინებული  ამოცანებისა და მიზნების მისაღწევად კლუბის წევრები:
           ახორციელებენ კვლევას სკოლის მოსწავლეთა საზოგადოებისათვის საინტერესო საკითხვებზე;
           ორგანიზებას უწევენ კონკურსებსა და სხვადასხვა პროექტებს;
           უზრუნველყოფენ მოსწავლეთა ინფორმირებას კლუბის ფარგლებში წამოჭრილ სიახლეებთან დაკავშირებით;
           წინადადებებით მიმართავენ სკოლის მოსწავლეთა თვითმმართველობას.

6. ცვლილებების შეტანა
 წესდებაში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანა ხდება შესაბამისი წინადადების მოსწავლეთა თვითმმართველობის საბაზო/საშუალო საფეხურის გაერთიანებულ სხდომაზე განხილვისა და დამტკიცების შედეგად.

7.კლუბის   საქმიანობის  შეწყვეტის საფუძვლები

კლუბის საქმიანობა წყდება:
ა) მოსწავლეთა თვითმმართველობის წევრების გადაწყვეტილებით, თუ კი კლუბმა დაკარგა აქტუალურობა (მოსწავლეებში დაინტერესება);
ბ) კლუბის მოქმედების ვადის გასვლით.

სსიპ წალკის მუნიციპალიტეტის სოფ. ავრანლოს საჯარო სკოლის III-IVკლასის მათემატიკის კლუბი  „ბალავარი“-ს
სამუშაო    გეგმა
კლუბისხელ=ლი: ნათელა შაინიძე
წა;კის მუნიციპალიტეტის სოფელ ავრანლოს საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასის მასწავლებელი ნათელა შაინიძე
წინასიტყვაობა
თანამედროვე ეპოქაში  მათემატიკა  ფართოდ გამოიყენება  ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში. რომელიც ხელს უწყობს ადამიანის  გონებრივი შესაძ ლებლობების განვითარებას. იგი იძლევაეფექტიანი,ლაკონური და არაორაზროვანი კომუნიკასციის საშუალებას.აქედან გამომდინარე  მათემატიკის  მიზანია: მოსწავლის კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება, საკუთარი აზრის  ჩამოყალიბება და დასაბუთება, ლოგიკური აზროვნების განვითარება   და მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
 ჩვენ ვალდებული ვართ ხელი შეუწყოთ მოსწავლეებში შემოქმედები თი   ნაპერწკლის  გამოვლენასა და გაღვივებას.
ყოველი მოაზროვნე ადამიანი აცნობირებს მათემატიკის ცოდნის მნიშვნელობას.წარმოუდგენელია საზოგადოების განვითარება მათე მატიკური ანგარიშის და მოქმედებისცოდნის გარეშე. თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოცრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში:მეცნიერებასა და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში,ეკონომიკაში, გარემოს დაცვასა და აღდგენა-კეთილმოწყობაში, სოციალურ გადაწყვეთილებათა მიღებაში.აგრეთვე აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი  კაცობრიობის  განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში.
ამასთან ერთად კლუბში შევიტან შეკითხვებს სახალისო  მათემატიკიდან,
რომელიც ხელს შეუწყობს  მოსწავლეებს  დამოუკიდებელი მუშაობის,დაკვირვებულობისა და მიხვედრილობის უნარის განვითარებას.
ყოველივეზემოთქმულის გათვალისწინებით საჭიროდ და სასარგებლოდ ჩავთვალე ორგანიზება გამეკეთებინა დაწყებით კლასე ბში მათემატიკის მოყვარულთა კლუბის მუშაობისთვის.
                                   კლუბის წესდება
იგი თავის საქმიანობას წარმართავს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების შესაბამისად
კლუბი „ბალავარი“-ს მიზნები დამუშაობი  მოსალოდნელი შედეგები: 1. მოსწავლეს უვითარებს სააზროვნო უნარ-ჩვევებს აძლევს საჭირო ცოდნას და ამკვიდრებს ჯანსაღი ცხოვრების წესს.
2 .იზრდება მოსწავლეთა აკადემიური  მოსწრება მათემატიკაში
3. ისინი ეჩვევიან თანატოლებთან და უფროსებთან  დადებით კონსტრ უქციულ  ურთიერთობასა და ჯგუფურ მუშაობას.
4. ხელს უწყობს მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების განვითარე ბას.ამზადებს მათ პრობლემების გადაჭრისათვის.
5. მოსწავლეები ეჩვევიან თანამშრომლობას არკვევენ თუ რა სურთ და რა შეუძლიათ, თავს გრძნობენ საზოგადოების მნიშვნელოვან წევრად.
6. მოსწავლეებს აქვთ მაღალი თვითშეფასება და თვითრწმენა.



           თემა
მიზანი
შედეგი
აქტივობები
საათ
რაო
ჩატა
დრო
1
ორნიშნა რიცხვ
ების შეკრება და გამოკლება
ბიჯით თვლა დამის ი   გამოყენება რიცხ ხვებზე მოქმედებე ბის ჩატარებისას
მოსწავლეშეძლებსბიჯითთვლასადამი
გამოყენებას რი ცხვებზე მოქმე დებების ჩატარების  დრ
ოს.
ინდივიდუალური  მუშაო
ბა
ჯგუფური მუშაიბა



2-სთ
21-IX


28-IX



2
შეკრებისა და გა
მოკლების ხერხ
ები
შეკრება გამოკლებ ის დროს  ხერხის შერჩევა.თვლა ათეუ ლის გავლით, გაორ მაგება- განახევრებ ის მოქმედებით.
შეძლებენ შეკრე ბისა და გამოკლ ების ხერხების შერჩევას ათეუ ლის გავლით
ჯგუფური მუშაობა

2-სთ
4-X

12-X

3
სახალისოშეკი
თხვები
მათემატიკიდან
ტესტი-1
გაუღრმაოსბავშვე ბს მათემატიკისად
მი სიყვარული და ხელი შეუწყოსმოსწა
ვლეებს დამოუკიდე ბელი მუშაობის უნა
რის განვითარებაში.
  გამოვარკვიოთ მოსწავლეების სუსტი დაძლიერი მხარეები
მოსწავლეები შეძლებენ და მო უკიდებლად კითხვების დასმ ასა და კითხვებ ზე პასუხის გაც ემას
კითხვებზე პასუხ ის გაცემა


2-სთ
 19-X

26-X
4
ბრტყელი გეომე
ტრიული ფიგუ
რები
ფიგურების დასახე ლება, შედარება დაჯგუფება გეომეტ რიული ფიგურების გროვიდან შერჩეუ ლი ფიგურებით ახა ლი ფიგურის შექმნა, გეომეტრიუ ლი ფიგურის დანაწ ევრებით მითითებუ ლი  გეომეტრიუკი ფიგურის შედგენა.
შეძლებენ ფი გუ რებისდასახელე ბასა და ამოცნობას
ინდივიდუალური მუშა ობა



2-სთ
2-XI

9-XI


5
ამოცანები ლოგიკ
ური აზროვნები
ს განსავითარე
ბლად.
ბრტყელი გეომეტრი ული ფიგურის შედ გენა ფიგურათა მო დელების გამოყენებ ით.
შეძლებსფიგურე ბის შედგენას მოდელების გამოყენებით
ჯგუფური მუ
შაობა


2-სთ
16-XI


30-XI
6
სახალისო შეკი
თხვები
აზრის გამოთქმა და მისი დასაბუთება
შეძლებს აზრის  გამოთქმასა და დასაბუთებას


2-სთ
7-XII

14-XII

7
1000-ის ფარგა
ლში რივხვების
შეკრება და გამ
ოკლება.
შეკრებისა და გამოკ ლების უნარი. წერი თი შეკრების  და გამოკლების დროს ალგორითმის გამოყ ენების უნარი.
შეძლებს წერი თი და ზეპირ შეკრება გამოკლ ებას
წყვილებში მუშაობა


2-სთ
21-XII

28-XII



8
რიცხვების შედ
არება
ათობითი პოზიციუ რი სისტემის დემონ სტრირების გამოყენ ება. რიცხვების დალ აგება ზრდისა და კლების მიხედვით.
შეძლებს რიცხვე ების და ლაგებას  ზრდისა და კლების მიხედვით
ინდივიდუალური მუშაობა



2-სთ
18-I


25-I



9
1000-ის ფარგა
ლში რიცხვების
შეკრება  და გამ
ოკლება ქვეშმიწ
ერით
წერითი შეკრება და გამოკლების ალგორ ითმის გააზრება და მისი შესრუილების  ხერხების განხილვა.
შეძლებს შეკრება გამიკლებას ქვეშ მიწერით
ჯგუფური მუშაობა


2-სთ
1--II


8-II



10
შეკრებისა და გა
გოკლების უცნ
ობი წევრის
პოვნა.
შეკრებისა და გამოკ
კების უცნობი წევრ ის პოვნის სხვადასხ ვა ხერხის გამოყენე ბა.
შეძლებს შეკრე ბა გამოკლების კომპონენტების პოვნას
წყვილებშიო მუშაობა


2-სთ
15-II


22-II
11
რიცხვების გამრ
ავლება.
რიცხვების გამრავლ ების თვალსაჩინოდ წარმოდგენა მრავალ ჯერადი შეკრების გამოყენებით
შეძლებს რიცხვ  ების გამრავლე ბის თვალსაჩინ ოდ წარმოდგენ ას მრავალჯერა დი შეკრების გამოყენებით
ჯგუფური მუშაობა



2-სთ

1-III


15-III
12
რიცხვების  გა
ყოფა
რიცხვების გაყოფის დემონსტრირება და გააზრება
შეძლებენრიცხვის რიცხვზე გაყოფას
წყვილებში მუშაობა

2-სთ
22-III
29-III
13
გამრავლების ცხრილის
შედგენა.
გამრავლების ცხრი
ლის შედგენა და გამოყენება
შეძლებენ გამრავლების ცზრილის შედგე ნასა და მის გამო ყენებას
ჯგუფური მუშაობა


2-სთ
5-IV


12-IV
14
გამრავლებისა
და გაყოფის უც
ნობი წევრის
პოვნა.
უცნობი თანამამრავ ლის, უცნობი განაყოფის  პოვნის სხვადასხვა ხერხის განხილვა
შეძლებენ უცნო ბი თანამამრავლ ისა დაუცნობი განაყოფის პოვნ ას
ინდივიდუა ლური მუშაობა


2-სთ
19-IV

26-IV
15
ამოცანებისადა
მაგალითების ამოხსნა
მოსწავლეები შეძლებენ ამოცანების ამოხსნს განტოლების შედგე გენით.
მოსწავლეები  ხსნიან განტო ლებებს  და განტოლებებს მიხედვით ადგენენ  ამოცა ნებს.

1-სთ
3-V
10-V
16
ამოცანებისა და 
მაგალითების ამოხსნა

მოსწავლეები შეძლ ებენ ამოცანების ამო ხსნას განტოლების შედგენით.
მოსწავლეები ხსნიან განტოლებებს და განტოლებე ბის მიხედვით ადგენენ ამოცა ნებს
1-სთ
17-V
24-V
17
შემაჯამებელი
ტესტური  დავალება
1-სთ
7-VI







Comments